Prevozi po Dolini Soče

20.7.2022

V duhu Zelene sheme slovenskega turizma si na Posoškem razvojnem centru (PRC) ob finančni podpori občin Bovec, Kobarid in Tolmin in v sodelovanju z Javnim zavodom za turizem Dolina Soče ter Triglavskim narodnim parkom, že vrsto let prizadevamo za sistemsko urejenost trajnostne mobilnosti na območju destinacije Dolina Soče, prejemnice zlatega znaka Slovenia Green Destination.

V preteklih letih nam je bil pri teh prizadevanjih v veliko pomoč Interregov projekt CROSSMOBY, s katerim smo sofinancirali prevoze po dolini Soče in čezmejne avtobusne linije. Čeprav se je omenjeni projekt v začetku letošnjega leta iztekel, pa se lahko v dolini Soče domačini in gosti tudi letos do atraktivnejših turističnih točk pustijo zapeljati z javnim prevozom.

Na Bovškem in Kobariškem lahko do konca avgusta za 2 evra (na Mangartsko sedlo za 4 evre) skočimo na »hop on hop off« in se zapeljemo na Mangartsko sedlo, v Lepeno in do izvira Soče, k slapovoma Boka in Virje, na Planino Kuhinja, v Jevšček, na Kolovrat, v Podbelo in Robidišče ter Breginj, pa tudi v Drežnico in Drežniške Ravne. Za isto ceno nas lahko na Tolminskem s »shuttle busom« vse do 2. oktobra odpeljejo ali na ogled Javorce ali Tolminskih korit.  

Na zanimive enodnevne izlete pa se lahko odpravimo tudi z rednimi in čezmejnimi avtobusnimi linijami, ki vozijo na relacijah Bovec–Vršič–Kranjska Gora, Kranjska Gora–Trbiž/Tarviso–Bovec in Bovec–Trenta–Izvir Soče. Ob vsej tej ponudbi pa lahko s pridom uporabimo še vlak, ki vozi na relaciji Nova Gorica–Most na Soči–Podbrdo–Bohinjska Bistrica–Bled–Jesenice ali avtovlak, ki nas popelje iz Mosta na Soči do Podbrda in naprej do Bohinjske Bistrice.

Tiskane različice voznih redov so na voljo v TIC-ih po dolini Soče ter na Gorenjskem, v e-obliki pa so širši javnosti dostopni na spletni strani Dolina Soče (klikni TUKAJ). Dvojezična zloženka domačim in tujim gostom ne nudi le voznega reda, temveč tudi zemljevid in kar nekaj namigov, s pomočjo katerih si lahko sami sestavimo krajše, enodnevne izlete po Zgornjem Posočju.

Da so se stvari prijele in da je tovrstna ponudba predstavlja osnovni standard za storitve in umirjanje prometa pri nas, je prepričan tudi Miro Kristan, vodja organizacijske enote za okolje, prostor in podeželje na PRC. »Cilj pilotnih povezav, ki smo jih uvajali v preteklih letih, je preveritev potreb in izvedljivosti, v nadaljevanju pa umestitev v sistem financiranja. Predvsem pri čezmejnih linijah je bil v zadnjem letu velik napredek pri usklajevanjih med Slovenijo in Furlanijo - Julijsko krajino, ki bo, upamo, v prihodnjem letu prinesel tudi konkretne rešitve za potnike. Še en izziv je povezava proti avstrijski Koroški, projekti so pripravljeni, upamo na najboljše,« pravi Kristan, ki ob tem spomni še na ponudbo za kolesarje. Ta je sicer letos omejena številčno, pa tudi linijsko, saj je le na "hop on hop off" linijah možen tudi prevoz koles.

Foto: Tatjana Šalej Faletič