Bogat in nepozaben Zeleni kras privabil tudi udeležence Akademije RRA
Tričlanska ekipa Posoškega razvojnega centra je danes v okviru Akademije regionalnih razvojnih agencij (RRA) v prostorih EKOmuzeja Pivških presihajočih jezer v Pivki spoznavala blagovno znamko in destinacijo Zeleni kras. Podobno, kot blagovna znamka Dolina Soče, se tudi Zeleni kras uporablja za promocijo tamkajšnjih občin (Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška Dolina, Pivka in Postojna). Poleg tega znamka služi tudi pri promociji oziroma trženju blaga in storitev, nastalih na geografskem območju znamke. Gostujoči RRA Zeleni kras je gostom predstavil upravljanje (vodenje, razvoj turističnih produktov, povezovanje različnih sektorjev in promocijske dejavnosti) te turistične destinacije, ki združuje šest občin Primorsko-notranjske regije.
Med drugim so udeleženci izvedeli, da ime »neposredno poudarja glavno značilnost pokrajine - edinstven zelen (gozdnat) kras v Sloveniji. Ker v tem primeru ne gre za Kras kot pokrajino, temveč kraške značilnosti območja, je beseda 'kras' izpisana z malo začetnico. Kot poudarjajo avtorji znamke, samo ime »najustrezneje opiše naravne in kulturne značilnosti ter prednosti regije, obenem pa izraža razvojni koncept regije, ki sledi načelom trajnostnega razvoja«.
In kaj so predstavniki RRA poleg tega, da so spoznali omenjeno destinacijo/blagovno znamko, še počeli na Akademiji RRA?
Predvsem so se spraševali in iskali odgovore na različna vprašanja, kot so denimo:
- Ali so strategije razvoja turizma nujne?
- Kakšen je vpliv Zelene sheme slovenskega turizma na upravljanje destinacije?
- Kako razviti kulinariko v destinaciji, ki nima eno-gastronomske tradicije?
- Kako povezati turistične ponudnike na terenu?
- In nenazadnje kako najti svoje mesto na turističnem zemljevidu?
Po strokovnem delu Akademije RRA so udeležence pogostili z dobrotami iz Domače marende. Gre za kulinaričnega ponudnika, ki danes združuje že več kot 30 izbranih in preverjenih ponudnikov, ki zagotavljajo kakovost svojih izdelkov in proizvodov, pridelanih na zemlji, v sadovnjakih in na širnih travnikih Brkinov in Zelenega krasa.
Sledil je voden ogled prenovljenega Ekomuzeja Pivških presihajočih jezer, ki je svoja vrata v sveži preobleki na stežaj odprl 3. februarja letos. Tu so si lahko udeleženci akademije brezplačno ogledali interaktivno zasnovano razstavo, spoznavali življenja ob presihajočih jezerih ter raznolikost rastlinskega in živalskega sveta. Ogledali so si tudi kratek film s čudovitimi posnetki jezer in maketo območja Pivških jezer.
Dan so predstavniki RRA zaključili s še eno nepozabno izkušnjo v Dina centru, ki je svoje ime dobil po risinji Dini, ki se je skotila v Snežniških gozdovih in je prva dobila telemetrično ovratnico. Center je namenjen poznavanju in širjenju razumevanja velikih zveri med prebivalci in obiskovalci, s čimer želijo dolgoročno prispevati k zmanjšanju konfliktov in izboljšanju stanja populacije velikih zveri v slovensko-hrvaškem čezmejnem območju. S pomočjo interaktivnih medijskih orodij in zanimivih zgodb se lahko obiskovalci tukaj, kot radi rečejo, »potopijo v svet treh velikih zveri«. Tako so lahko tudi današnji udeleženci akademije s pomočjo tehnologije navidezne resničnosti izkusili razlike v čutnem zaznavanju posameznih živali in človeka. Poleg tega jim je tehnologija obogatene resničnosti omogočila tudi odkrivanje živalskih sledi po tleh centra, odzivni zasloni pa brskanje po objavah iz življenja posameznih osebkov na »zverbooku«.
Dogodek so organizirali Združenje regionalnih razvojnih agencij, gospodarsko interesno združenje in RRA Zeleni kras.
Foto: Mateja Skok Kavs